Zaterdag 14 augustus was het dan eindelijk zo ver, zomerkamp 2021!
Toen we met z’n allen op het station verzameld waren zijn we de trein ingestapt. Nadat we zijn overgestapt op Amersfoort centraal kwamen we uit in  Amsterdam, waar we besloten een tussenstop te houden en Amsterdam even in te lopen.
Gezien het feit we niet heel veel tijd meer overhadden om te reizen en we ook nog naar het kampterrein moesten zijn we even over de Dam gelopen, toen we de duiven zat waren en even op de trap bij het monument gezeten hadden zijn we terug naar het station gegaan om vervolgens richting Heemstede te reizen.
Na een korte wandeling vanaf het station in Heemstede kwamen we aan op het labelterrein Naarder veld, onze kamp locatie voor de komende dagen. Hier vonden we ons veldje en nadat we onze tent hadden opgezet (de rest van het kamp was al door onze begeleiding opgezet) moest er ook nog hout verzameld  worden voor het Kampvuur.
Hiervoor besloten we Izak over het hek te gooien, echter ging dit niet geheel zonder pijn (wordt hij sterk van) en na flink wat sjouwen, zagen en kloven hadden we voldoende hout voor de komende dagen.
Voor zondag stond er een GPS route door Zandvoort op de planning, echter hadden we het na 1 coördinaat al wel gezien, omdat het heel mooi weer was zijn we via het strand terug gelopen naar het kampterrein.
Snel boodschappen gedaan en koken maar.
Maandag hebben we een dagje doorgebracht op het eigen terrein, ook wel eens lekker! Tegen de middag kwam UNO tevoorschijn en kregen we Thomas op bezoek, die was in de buurt en we hadden gevraagd of hij zin had om even langs te komen, om vervolgens met z’n allen toe te kijken hoe Ilja en Izak pannenkoeken aan het bakken waren.
Op dinsdag gingen we weer naar Amsterdam. Eerst stond Madame Tussauds op de planning, hier en kwamen we erachter dat iemand toch wel heel veel zangtalent heeft. Nadat we iedereen in Madame Tussauds hadden bezocht zijn we een rondvaartboot ingestapt en hebben we een tour gehad over de grachtengordel van Amsterdam.
De volgende dag zijn we naar de Fashion outlet Amsterdam geweest, echter was dit een stukje kleiner als we gehoopt hadden dus waren we snel uit geshopt. Ons shop-avontuur ging verder in Haarlem, toen we allen zo’n beetje uit gewinkeld waren zijn we de bus in gestapt richting Heemstede.
Dit was trouwens een helse rit, een achtbaan is er niks bij. Nu snap ik wel waar het gezegde ‘vrouw achter het stuur, bloed aan de muur’ vandaan komt. Maar dat terzijde.
We hadden bedacht om op Donderdag te gaan geocachen, nadat we toch wel laat uit ons bed gekropen kwamen hebben we de benenwagen genomen om wat caches te zoeken. Helaas waren de weersomstandigheden wat minder. We kwamen uit in Zandvoort, waar we een bezoekje hebben gebracht aan de domino’s en daarna weer met de bus terug naar het kampterrein.
Voor we het wisten was het alweer vrijdag, wat betekende spullen inpakken en vertrekken. Daar gingen we dan weer, met onze spullen de trein in. Op station Amersfoort centraal zijn we uitgestapt en het centrum bezocht. Nadat onze buikjes weer waren gevuld en een snelle blik op de weekmarkt hadden geworpen zaten we weer in de trein, nu echt onderweg naar huis.
In de avonden hebben we veel bij het wifi punt vooraan het terrein gezeten want hier konden we onze telefoons opladen en wifi tappen. Dit was ook de plek om in contact te komen met andere scoutinggroepen, en dat is behoorlijk gelukt. Na een paar gezellige avonden zijn er over en weer behoorlijk wat social media contacten gelegd.
Dit was het dan al weer, Zoka 2021, tevens mijn laatste zomerkamp bij de Explorers.
Al met al een zeer gezellig kamp vol met leuke activiteiten en uitstapjes.